Audit & Penalty’s

Bij een goede seo-campagne is een gedegen voorbereiding vereist. Onze audits vormen het essentiële fundament bij het formuleren van heldere doelstellingen en de beste link marketingstrategie. Bij M4M geloven wij heilig in de toegevoegde waarde van het opstellen van een langetermijnstrategie op maat, die specifiek is afgestemd op uw markt, concurrenten en doelstellingen.

Een link audit is een must om kennis en inzicht in de interne én externe situatie van een website te krijgen. De audit draagt bij  aan een heldere nulmeting, maar de audit biedt eveneens het fundament om de juiste link marketing strategie voor uw website op te stellen. Wij maken al onze audits altijd op maat.

Penalty recoveryplan

Is uw website plots verdwenen uit de zoekresultaten van Google? Heeft u een penaltymelding gekregen in uw searchconsole? Een Google penalty kan een zware klap betekenen voor uw vindbaarheid en zelfs uw algehele omzet. Een bestraffing vanuit Google is meestal te wijten aan ongeoorloofde linkbuilding technieken die in het verleden zijn uitgevoerd. Een penalty hoeft zeker niet te betekenen dat het meteen einde verhaal is voor uw website. Met behulp van een penalty recoveryplan stelt M4M de oorzaak van de penalty vast. Aan de hand van deze analyse gaan we actief aan de slag met het opschonen van uw linkprofiel, met als doel Google ervan te overtuigen om de penalty of te heffen.

 

Hoe ziet een audit eruit?

1. Een SEO-analyse op basis van link-gerelateerde factoren

Is uw website helemaal SEO-friendly of zijn er nog verbeterpunten die direct positieve effecten opleveren? Denk bijvoorbeeld aan het correct toepassen van interne links en doeltreffende ankerteksten. Ook werpen we een kritische blik op de huidige content van uw website en andere linkfactoren, zoals de kwaliteit van verwijzende domeinen.

2. Analyse van het huidige linkprofiel

Voordat we ons volledig richten op het uitbreiden en het verbeteren van uw linkprofiel, moeten we eerst een goede nulmeting uitvoeren. Zijn er reeds uitgevoerde link marketingactiviteiten terug te vinden in uw linkprofiel of trekt u op natuurlijke wijze links aan? Met deze stap krijgen we beiden een helder beeld van de zaken waar we op verder kunnen bouwen, maar ook van activiteiten die de verdere groei van uw website kunnen belemmeren.

3. Een kijkje in de keuken van uw concurrentie

Hoe verhouden uw website en linkprofiel zich tot de websites van uw concurrenten? In deze vergelijkende analyse (ook wel bekend als benchmark), nemen we uw concullega’s en hun online aanwezigheid nauwkeurig onder de loep. Welke gehanteerde link marketingstrategieën van uw concurrenten kunnen worden overgenomen of zelfs worden geoptimaliseerd? In deze stap krijgt u een duidelijk en compleet beeld van uw online positie ten opzichte van uw (belangrijkste) tegenspelers.

4. Contentanalyse

Een succesvolle link marketingstrategie staat of valt bij goed geschreven content die prikkelt en uitnodigt tot lezen of een actie. In deze stap gaan wij op zoek naar relevante content opties die PR en linkbuilding potentie hebben.

5. Advies

Op basis van onze bevindingen dragen wij link marketing strategieën aan die op maat zijn gemaakt voor uw bedrijf. Zo voorkomen we dat er tijd en geld wordt verbrast aan link strategieën die niet op uw bedrijf van toepassing zijn of (zelfs) schadelijk kunnen zijn op de lange termijn.

Meer informatie over deze dienst?

Heeft u interesse in deze dienst en wilt u meer informatie?

Neem contact met ons op.

Wilt u meer informatie?

Heeft u interesse in deze dienst en wilt u meer informatie? Neem contact met ons op.

Stuur ons een mail
071 566 3032

M4M.nl is een absolute specialist op het gebied van search marketing en link building. Er zijn maar weinig partijen die dusdanig vakbekwaam, resultaatgericht, creatief en integer zijn als M4M.nl. Ik heb meerdere projecten en campagnes kunnen doen met M4M.nl en zal dit ook toekomstig zeker met veel plezier blijven doen.

Leonoor Christiaans - Sr online marketeer, VNU Media

Op zoekmachine marketing gebied zijn er weinigen die de enorme kennis die M4M heeft, combineren met zakelijke intelligentie en integriteit. Hun werkwijze is persoonlijk en getuigt van inlevingsvermogen en resultaatgerichtheid. Ik heb ze bij veel van mijn eigen klanten aangeraden en ben nooit teleurgesteld.

Ruben Timmerman - Founder Springest

We hebben de afgelopen 5 jaar prettig samengewerkt met M4M. Ik heb M4M ervaren als een servicegericht bureau wat met je meedenkt!

Kim Kroes - Marketing Manager, Veronica Magazine & Totaal TV

...Linkbuilding is hèt ondergeschoven kindje van SEO. Niet omdat het - volgens velen - simpel en saai werk zou zijn, maar omdat linkbuilding complex en specialistisch is. M4M heeft zich door jarenlange ervaring bewezen als specialist bij uitstek...

Eduard Blacquière - Senior SEO Consultant, OrangeValley

In SEO verandert elke dag wel wat, wat link building zo'n beetje de enige écht vaste waarde van een goede SEO campagne maakt. Goede link building specialisten zijn belachelijk schaars, maar M4M.nl kan je alles bieden wat je zoekt. Tenminste, als ze niet al voor je concurrent werken…

Joost de Valk - CEO, Yoast