Het inzetten van public relations voor marketingdoeleinden is niet nieuw. Het op een zoekmachine vriendelijke manier inzetten van PR is dat wél. Eigenlijk best vreemd, want waarom zouden PR en zoekmachine optimalisatie van elkaar gescheiden blijven?

 

Hoe wij PR zien

De basisprincipes van PR zijn al decennialang ongewijzigd gebleven, maar tegenwoordig kan een PR-campagne een meetbare, positieve bijdrage leveren aan de vindbaarheid van uw website. Het niet combineren van PR en SEO is dan ook een gemiste kans, maar dit gaat wel wat verder dan ‘even een paar linkjes aan een persbericht toevoegen’. PR anno 2017 draait om synergie.

Heeft u al een PR-afdeling, of werkt u met een PR-bureau? Dan kijken wij graag mee, en werken we samen aan een nog effectievere PR-campagne. Wij proberen daarbij het wiel niet opnieuw uit te vinden, maar zorgen er samen voor dat het nét iets efficiënter draait.

 

Ieder bedrijf is mediageniek

Onze specialiteit is het creatief vertalen van een product naar een verhaal dat voor media interessant is. Soms voor algemene media, maar ook lokaal, of wellicht branchespecifieke media. Data, productkenmerken of andere unieke aspecten – alles dat spotlightwaardig is, weten wij te vinden. Want zelfs als u actief bent in de saaiste branche ter wereld: uw bedrijf is mediageniek.

 

Hoe ziet een PR-traject er bij M4M uit?

1. Onderwerpselectie

Samen analyseren we de beschikbare middelen; welke data, informatie, contacten of andere middelen kunnen worden ingezet voor een media-offensief? Met deze randvoorwaarden in het achterhoofd gaan wij op zoek naar mogelijkheden, en werken enkele ideeën in conceptvorm uit. Gezamenlijk selecteren we hieruit de meest geschikte optie(s).

2. Conceptuitvoering en campagneplanning

Het geselecteerde onderwerp wordt uitgewerkt door ons, of samen met u - net wat uw voorkeur heeft. Tegelijkertijd stellen wij een campagneplanning op, waarin we bepalen welke media geschikt zijn om te benaderen, en wat daarvoor het ideale moment is..

3. Uitvoering

Daarna is het tijd voor de uitvoering; het eindproduct wordt uitgezet bij media, webmasters en andere influencers. De outreach en follow-up verzorgen wij zelfstandig, of in samenwerking met uw PR-afdeling of -bureau.

4. Evaluatie en vervolg

Een succesvolle PR-actie is niet het einde van het traject, maar eigenlijk pas het begin. U heeft de aandacht van de media, en nu is het zaak om deze vast te houden. Samen evalueren we de resultaten, waarna alle learnings worden ingezet voor een nóg succesvollere vervolgcampagne.

Meer informatie over deze dienst?

Heeft u interesse in deze dienst en wilt u meer informatie?

Neem contact met ons op.

Wilt u meer informatie?

Heeft u interesse in deze dienst en wilt u meer informatie? Neem contact met ons op.

Stuur ons een mail
071 566 3032

M4M.nl is een absolute specialist op het gebied van search marketing en link building. Er zijn maar weinig partijen die dusdanig vakbekwaam, resultaatgericht, creatief en integer zijn als M4M.nl. Ik heb meerdere projecten en campagnes kunnen doen met M4M.nl en zal dit ook toekomstig zeker met veel plezier blijven doen.

Leonoor Christiaans - Sr online marketeer, VNU Media

Op zoekmachine marketing gebied zijn er weinigen die de enorme kennis die M4M heeft, combineren met zakelijke intelligentie en integriteit. Hun werkwijze is persoonlijk en getuigt van inlevingsvermogen en resultaatgerichtheid. Ik heb ze bij veel van mijn eigen klanten aangeraden en ben nooit teleurgesteld.

Ruben Timmerman - Founder Springest

We hebben de afgelopen 5 jaar prettig samengewerkt met M4M. Ik heb M4M ervaren als een servicegericht bureau wat met je meedenkt!

Kim Kroes - Marketing Manager, Veronica Magazine & Totaal TV

...Linkbuilding is hèt ondergeschoven kindje van SEO. Niet omdat het - volgens velen - simpel en saai werk zou zijn, maar omdat linkbuilding complex en specialistisch is. M4M heeft zich door jarenlange ervaring bewezen als specialist bij uitstek...

Eduard Blacquière - Senior SEO Consultant, OrangeValley

In SEO verandert elke dag wel wat, wat link building zo'n beetje de enige écht vaste waarde van een goede SEO campagne maakt. Goede link building specialisten zijn belachelijk schaars, maar M4M.nl kan je alles bieden wat je zoekt. Tenminste, als ze niet al voor je concurrent werken…

Joost de Valk - CEO, Yoast