Iemand wordt niet zomaar klant. Voordat iemand iets koopt, volgt eerst een heel proces. Dit proces wordt ook wel de buyer journey genoemd.
(Afbeelding van de customer journey)
In de beginfase van deze ‘reis’, is iemand vaak nog helemaal niet bewust op zoek naar een organisatie.
…Hier doet zich een kans voor!
Door het creëren van informatieve content, gepresenteerd op een aantrekkelijke manier, kunt u namelijk inspelen op de behoefte in deze beginfase. U presenteert bijvoorbeeld informatie over een bepaald thema binnen uw vakgebied.
Niet zomaar informatie. Maar informatie waar iemand uit de doelgroep écht wat aan heeft. Hiermee biedt u de ontvanger vrijblijvend kennis, inzicht of advies, zonder het gevoel dat u ze iets wilt verkopen.
Door contentcreatie kunt u uw doelgroep dus op een prettige manier aanspreken, helpen en bekend laten worden met uw merk.
Dit geeft u de mogelijkheid om een potentiële klant in een vroeg stadium te bereiken.
Let wel! Content moet onderscheidend zijn ten opzichte van de concurrentie.
Hier zit juist de kunst; het creëren van unieke en boeiende content.
U wilt dat uw content en uw merk aandacht krijgen, maar…
Wij zorgen ervoor dat uw content dusdanig ‘mediageniek’ wordt dat wij hier online exposure voor kunnen genereren.
We verspreiden de content op de juiste manier en via de juiste kanalen, zodat de content makkelijker de weg naar uw doelgroep vindt.
Wij weten als geen ander hoe je met content marketing de relatie met de doelgroep vormt, van begin tot eind. De meeste bedrijven richten zich te veel op de laatste fase (de koopfase) van de buyer journey.
Zonde!
Hierdoor hebben zij namelijk een minder goede basisrelatie met de doelgroep. Omdat de meeste organisaties content marketing op deze manier inzetten, wordt het bovendien moeilijker om je op deze manier goed te onderscheiden.
Content marketing biedt dus een unieke kans
Een unieke kans om uw dienst, product of merk te matchen aan de informatiebehoefte van uw doelgroep, per fase in de customer journey. Zo gaat u een langetermijnrelatie aan met de doelgroep.
Maar er zijn erg veel verschillende soorten content. Wat voor soort content wordt er ingezet?
En nog belangrijker;
Content goed vindbaar maken, hoe wordt dit gedaan? Want uiteindelijk moet uw content gevonden worden, toch?
Het mag duidelijk zijn er in ieder geval een aantal keuzes gemaakt moeten worden. Het is geen kwestie meer van simpelweg teksten schrijven en op de bedrijfsblog posten.
Die tijd is voorbij…
Vandaar dat een doordachte contentstrategie de basis is van iedere content marketing campagne die wij uitvoeren.
Door op maat gemaakte content aan te bieden die specifiek gericht is op uw doelgroep, kunnen wij u garanderen dat u een grote stap zet richting meer en betere (online) bekendheid.
Hoe wij voor u aan de slag gaan? We zorgen eerst voor een effectieve strategie voor content marketing.
Dit doen we door uw speelveld zo goed mogelijk in kaart te brengen.
Wij stellen onszelf hierbij ook kritische vragen. Wat maakt bijvoorbeeld dat bepaalde content aanslaat bij uw doelgroep? En waarom zouden websites een link willen opnemen naar uw content? Hoe kan deze content tot stand komen en meerwaarde bieden ten opzichte van uw concurrenten?
Nadat de contentmarketingstrategie bepaald is, volgt het creatieve proces.
Wat voor soort content gaan we ontwikkelen en op welke manier doen we dit?
Belangrijk binnen ieder creatief proces, is projectmanagement en -monitoring. Hiermee wordt bedoeld dat er constant in het oog wordt gehouden wat de gewenste resultaten zijn en op welke manier er naar deze resultaten toegewerkt wordt.
Bent u er dan?
..Nee!
Zonder lezers is zelfs de beste content niet veel waard.
Het is daarom belangrijk om (nieuwe) content bij je publiek onder de aandacht te brengen. Door content gericht te promoten, wordt de doelgroep bereikt.
Neem vrijblijvend contact met ons op om te informeren wat wij voor u kunnen betekenen op het gebied van content marketing.
Wat maakt dat bepaalde content aanslaat bij de doelgroep? Waarom zouden websites een link willen opnemen naar deze content? Hoe kan deze content tot stand komen en meerwaarde bieden ten opzichte van concurrenten? De strategie waarmee u een content marketing campagne in gaat is cruciaal voor een succesvol verloop van de content marketing campagne.
Na het bepalen van de strategie, volgt het creatieve proces met de ontwikkeling van content. Belangrijk bij iedere content marketing campagne is goede monitoring. Hiermee wordt bedoeld dat er constant in het oog wordt gehouden wat de gewenste resultaten zijn en op welke manier er naar deze resultaten toegewerkt wordt.
Zonder lezers is zelfs de beste content niet veel waard. Het is daarom belangrijk om (nieuwe) content bij je publiek onder de aandacht te brengen. Neem vrijblijvend contact met ons op om te informeren wat wij voor u kunnen betekenen op het gebied van content marketing.
Heeft u interesse in deze dienst en wilt u meer informatie?
Neem contact met ons op.
Heeft u interesse in deze dienst en wilt u meer informatie? Neem contact met ons op.
Stuur ons een mailM4M.nl is een absolute specialist op het gebied van search marketing en link building. Er zijn maar weinig partijen die dusdanig vakbekwaam, resultaatgericht, creatief en integer zijn als M4M.nl. Ik heb meerdere projecten en campagnes kunnen doen met M4M.nl en zal dit ook toekomstig zeker met veel plezier blijven doen.
Op zoekmachine marketing gebied zijn er weinigen die de enorme kennis die M4M heeft, combineren met zakelijke intelligentie en integriteit. Hun werkwijze is persoonlijk en getuigt van inlevingsvermogen en resultaatgerichtheid. Ik heb ze bij veel van mijn eigen klanten aangeraden en ben nooit teleurgesteld.
...Linkbuilding is hèt ondergeschoven kindje van SEO. Niet omdat het - volgens velen - simpel en saai werk zou zijn, maar omdat linkbuilding complex en specialistisch is. M4M heeft zich door jarenlange ervaring bewezen als specialist bij uitstek...
In SEO verandert elke dag wel wat, wat link building zo'n beetje de enige écht vaste waarde van een goede SEO campagne maakt. Goede link building specialisten zijn belachelijk schaars, maar M4M.nl kan je alles bieden wat je zoekt. Tenminste, als ze niet al voor je concurrent werken…
Ik ben erg kritisch over wie linkbuilding kan en mag doen voor mijn campagnes en M4M.nl heeft dezelfde kritische blik en levert daarbij ook nog eens een geweldig resultaat. Ik zou ze bijna niet aanraden omdat ik ze liever voor mijzelf zou houden
M4M.nl is een absolute specialist op het gebied van search marketing en link building. Er zijn maar weinig partijen die dusdanig vakbekwaam, resultaatgericht, creatief en integer zijn als M4M.nl. Ik heb meerdere projecten en campagnes kunnen doen met M4M.nl en zal dit ook toekomstig zeker met veel plezier blijven doen.
“M4M.nl is the best linkbuilding agency I know and trust. They have a good insight in the SEM market and are innovative. I work with M4M.nl, because of their skills and his integrity.”
M4M is in staat geweest om in een afzienbare tijd een gefundeerd onderzoek te doen en hier goede content voor te creëren. De content is via de juiste contactpersonen en kanalen gedistribueerd met als gevolg een zeer geslaagd linkbuilding- / PR-campagne, dat zelfs nationale radio en tv heeft gehaald.
Al bijna tien jaar is M4M hét verlengstuk van onze In House Digital Marketingafdeling op het gebied van Online PR. M4M heeft keer op keer bewezen opvallende content te kunnen creëren die succesvol wordt overgenomen door de media. Deze werkwijze en expertise zorgt ervoor dat wij volledig kunnen vertrouwen op de werkzaamheden van M4M voor beslist.nl.
M4M komt met creatieve en goed doordachte campagnes, die links hebben opgeleverd van websites die voorheen buiten bereik waren voor ons. Zo weten zij online PR te koppelen aan een meetbare performance.
"De afgelopen jaren met meerdere bureaus samengewerkt maar de werkwijze van M4M is next level linkbuilding. Wat een toppers, kundig, resultaatgericht, creatief, ze denken mee én out of the box!"